EP11 – Content mapping: doet jouw content wel wat hij hoort te doen? – Jeroen Huynen (Zuiderlicht)

Een content marketing traject is typisch een mix. Een mix van onderwerpen in verschillende vormen via verschillende kanalen.

  • Hoe hou jij het overzicht binnen die veelheid van content?
  • Welke criteria gebruik jij om je bestaande en toekomstige content te beoordelen?
  • Hoe toets je af of een stuk content doet wat het moet doen?

In deze aflevering praat ik met Jeroen Huynen, content specialist bij Zuiderlicht, over content mapping.

Content mapping biedt antwoorden op bovenstaande vragen. En is tegelijk een bron voor nieuwe content ideeën.

Op één as zet je je buyer persona’s. Op as nummer twee je klantreis. Zo ontstaan er vakken die je kan gaan invullen: een map waar je je content op kan plotten.

In deel één van deze aflevering schetst Jeroen de context. Om dan in deel twee de praktijk in te duiken. Want niet elke klantreis ziet er hetzelfde uit. En hoe ver moet je gaan in het aflijnen van je buyer persona’s?

Om het in het derde deel ten slotte te hebben over je website. Want ook voor je site levert content mapping waardevolle inzichten op…

Beluister deze aflevering over content mapping op

Op zoek naar nog meer inzichten?

Beluister dan zeker de aflevering met Chris Demeyere van Punchline over de rol van social media in content marketing. Een must hear als je je distributiestrategie een niveau hoger wilt tillen.

Of wil je de organische vindbaarheid van je content boosten? En heb je genoeg van al die voorgekauwde basic tips? Frederik Vermeire van WiSEO vertelt je in deze aflevering wat je te doen staat.

EP11 – Content mapping: doet jouw content wel wat hij hoort te doen? – Jeroen Huynen (Zuiderlicht)