EP8 – De rol van social media in content marketing – Chris Demeyere (Punchline)

Don’t build your house on rented land, wordt wel eens gezegd. Maar rented land is wel perfect om even je caravan op te parkeren.”

Eat that Joe Pulizzi.

In deze aflevering praat ik met Chris Demeyere. Hij leidt samen met Joke De Nul het socialmedia-agentschap Punchline. Chris laat zijn licht schijnen over de rol van social media binnen content marketing.

  • Hoe zet je social succesvol in voor je content distributie?
  • Welke criteria gebruik je om te bepalen of een kanaal kan bijdragen aan je marketingdoelstellingen?
  • En waarom is het soms een goed idee om een kanaal in te zetten dat op het eerste gezicht níet bij je bedrijf past?

Om vervolgens enkele social kanalen één voor één te fileren.

Daarna heeft Chris het over influencer marketing meets content distributie. Hoe het meer moet zijn dan één keer je product te showen. Waarom je als merk nooit de hoofdrol moet willen opeisen. En waarom Jean-Marie Pfaff de beste influencer ooit was.

Om ten slotte een blik op de toekomst te werpen. Op de rol van social binnen content marketing en content distributie. Maar ook op de rol van social media marketeers en managers. Hoe bereid je je voor op wat gaat komen?

Beluister deze aflevering via

Nog meer weten over content distributie?

Luister dan naar de aflevering met Jente Joris, content director bij RCA. Over onder meer de wisselwerking tussen PR en content marketing.

EP8 – De rol van social media in content marketing – Chris Demeyere (Punchline)