Verbal branding: wat en waarom? En weg met drie copywriting clichés – EP4

Verwijder het logo. Schrap elk huisstijlelement. Is het dan nog altijd duidelijk dat dat stuk copy alleen maar van jouw bedrijf of merk kan zijn?

Bij sommige merken wel. Soms zijn amper vier woorden zelfs genoeg. Zoals deze vier:

  1. Dreams
  2. Fantasy
  3. Smiles
  4. Magic

Benieuwd of je het juist hebt? Dan zal je deze nieuwe aflevering moeten beluisteren.

In deze vierde aflevering praat ik met Bavo Van Landeghem van Scriptorij, een bureau gespecialiseerd in verbal branding.

Hij vertelt je over de wat en waarom, en zijn werk voor Artevelde Hogeschool. En passant steekt hij ook een pluim op de hoed van identiteitsapp itsme.

Ciao, clichés!

Maar eerst haalt Bavo drie copywriting clichés onderuit:

  1. Hij legt uit dat passieve zinnen wél ok zijn.
  2. Dat bondig schrijven ernstige gevolgen kan hebben.
  3. En dat té klantgericht zijn ook niet goed is.

Beluister deze aflevering over verbal branding op

Nog meer copywriting clichés op de schop? Luister dan zeker naar de aflevering Zeg ja tegen jargon.

Verbal branding: wat en waarom? En weg met drie copywriting clichés – EP4