Magazine maken: formats en wisselwerking met vormgever en klant – EP3

Wat is het recept om een sterk magazine te maken? Wat zijn de hoekstenen van een personeelsblad, stadsmagazine of bedrijfsmagazine? Hoe haal je als redacteur het meeste uit de samenwerking met je vormgever en klant?

In deze derde aflevering praat ik met Bert Goessens van Bold & pepper, het content marketing bureau achter magazines als Grappa (KBC), Vivaldi (Aldi) en het stadsmagazine van Geraardsbergen.

Als editorial project manager is Bert betrokken bij alle mogelijke facetten van een magazine maken: analyse, conceptbepaling, interviewen, schrijven en vormgeving.

We hebben het over de kracht van formats. Voor jou als redacteur, voor je klant én je vormgever. Over hoe je een magazine écht van dat bedrijf of die stad maakt.

Bert vertelt ook hoe hij het aanpakt om zijn klanten te overtuigen van kwalitatieve fotografie. Of om toch dat beetje witruimte over te laten…

Een beter magazine maken? Luister via:

Vind je deze aflevering interessant? Luister dan zeker ook eens naar deze aflevering die inzoomt op jargon. En of het nu wel of niet een goed idee is om vaktaal te gebruiken in jouw magazine.

Magazine maken: formats en wisselwerking met vormgever en klant – EP3