EP5 – De rol van een Head of content: ontwerper, bewaker en verzoener – Rachel Young (Rydoo)

5 talen + 13 landen wereldwijd = heel wat content om te overzien. Zeker als je nog eens heel specifieke content wilt maken per land. “Want alleen zo kan je relevante content maken.”

In deze aflevering schuif ik – op coronacorrecte afstand – aan tafel met Rachel Young van Rydoo. En Rydoo, dat is software die finance teams helpt om travel en travel expenses eenvoudiger af te handelen.

Rachel is er Head of content. Ze zet de strategie uit en waakt samen met haar team over creatie en distributie. Voor die creatie werkt ze nauw samen met een team van freelancers. “Ik wil wisselwerking met mijn freelance copywriters. Geen eenrichtingsverkeer. Idem voor onze PR-bureaus.”

Ik praat met haar over haar eerste maanden als Head of content bij Rydoo. “Begin niet zomaar nieuwe initiatieven te lanceren. Check eerst of de basis van je content goed zit.”

En ze vertelt ook, mocht ze ooit haar geliefde B2B verlaten, voor welk merk dat zou zijn. “Dan zou ik wel eens voor een bedrijf willen werken waar ik tegen mijn eigen kan praten.”

Beluister deze aflevering over de rol van een Head of content op

EP5 – De rol van een Head of content: ontwerper, bewaker en verzoener – Rachel Young (Rydoo)